تاریخ خبر: 2020-10-10 07:44:39

یک روانشناس با اشاره به تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا از خانواده‌ها خواست در کنار آموزش مطالب درسی به فرزندان دانش‌آموز خود از این شرایط برای آموزش مهارت‌های زندگی به آنها نیز استفاده کنند .

دکتر « پویان احمدی » با گرامیداشت هفته کودک ، کودکی را از نظر روانشناسی بهترین زمان برای یادگیری برخی از مهارت‌های زندگی دانست و افزود : خانواده‌ها از همین دوران باید فرزندان خود را با مهارت‌های مختلف زندگی به اقتضای سن آنها به تدریج آشنا کنند و آنها را برای ورود به مقاطع بعدی زندگی آماده نمایند .

او همچنین با بیان اینکه در وضعیت فعلی کودکان بیشتر در منزل به سر می برند ، از خانواده ها خواست با برنامه ریزی دقیق و اصولی و با مشورت گرفتن از مشاوره روانشناسان برای کودکان خود برنامه ریزی کنند و آنها را در کنار درس و آموزش با علاقمندی های خود نیز آشنا کنند .

این روانشناس اظهار داشت : کودکان دارای استعدادهای فراوانی هستند که خانواده ها باید در سنین کودکی این استعدادها را کشف و نسبت به پرورش آنها تلاش کنند تا در آینده فرزندانی خلاق و باهوش داشته باشند .

او کشف استعداد در کودکی را منجر به بروز خلاقیت در آینده دانست و گفت: هر کودکی در زمینه ای دارای استعداد و علاقه به رشته خاصی دارد که باید در این سن این استعدادها و علاقمندی ها کشف شوند.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه کودکان به دلیل اقتضای سنی نیاز به مهر و محبت بیشتری از سوی والدین و خانواده ها دارند تاکید کرد که خانواده ها باید محیط امن همراه با آسایش و آرامش را برای فرزندانشان فراهم نمایند .

این روانشناس ادامه داد : کودکان باید خانواده و والدین را بهترین و امن ترین مکان بدانند و در خانه احساس امنیت و آرامش داشته باشند و همواره بدانند که خانواده حامی و پشتیبان آنها هستند .

وی محبت والدین را بی بدیل دانست و گفت : هیچ محبتی جای مهر و محبت والدین را برای کودک نمی گیرد و از این رو توصیه می شود که خانواده ها بدون تبعیض به فرزندانشان مهر بورزند و محبت خود را بین آنها تقسیم کنند .

این روانشناس در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا ، گفت : از آنجاییکه زمان مشخصی برای پایان این ویروس متصور نیست از این رو والدین باید نحوه زندگی با این ویروس را به فرزندانشان بیاموزند .

دکتر احمدی توضیح داد که والدین باید رعایت پروتکل های بهداشتی که از سوی رسانه ها آموزش داده می شود را به کودکان یاد دهند تا آنها بتوانند در برابر این ویروس از خود محافظت کنند .

۱۲ تا ۱۷مهرماه به عنوان هفته کودک نامگذاری شده است .

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه بیش از ۳۰درصد زیر ۱۸ سال سن دارند .

منبع : ایرنا

 


مطالب مرتبط:


آموزش مهارت های زندگی به کودکان در ایام کرونا در این خبر به والدین توصیه شده است که در ایام کرونا به فرزندانشان مهارت های زندگی آموزش دهند و اهمیت این مهارت ها بیان شده است .
Top