تاریخ خبر: 2020-10-15 07:02:54

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت : لازم است مهارت‌های گفت‌وگو را در سطح ابتدایی به کودکان آموزش دهیم تا بتوانند در محیط خانواده و جامعه تعامل سازنده‌ای را برقرار کنند .

معصومه ابتکار اظهار کرد : عدم شکل گیری مهارت‌های لازم برای استفاده صحیح‌ از رسانه‌هایی نظیر رادیو و تلویزیون و همچنین رسانه‌های تعاملی نظیر شبکه‌های اجتماعی در جامعه منجر به ایجاد مشکلات متعددی و اختلافات درون خانواده شده است .

معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد : در همین راستا از اوایل سال ۹۷ طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را با هدف ارتقای مهارت‌ها و توانمندی اعضا خانواده از جمله کودکان و در جهت برقراری ارتباط موثر ایجاد کردیم .

به گفته‌ ابتکار یکی از اصلی ترین کارکردهای خانواده ، کارکرد حمایتی و مامنی برای آسایش و امنیت است که با ورود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات مثبت و منفی آن‌ها امکان از دست دادن این کارکرد خانواده وجود دارد .

وی افزود : در این راستا به تربیت تسهیل‌گران در دو فاز و در سطح کشور در جهت ارتقای مهارت‌های ارتباطی پرداختیم که در این راه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد ، آموزش و پرورش ، وزارت علوم استفاده کردیم .

ابتکار با اشاره به طرح گفت‌وگوی بین نسلی ادامه داد : بیشترین آسیب  فاصله بین نسلی و اختلال ارتباطی از رسانه به کودکان وارد می‌شود ، به همین علت این طرح از مهم ترین طرح‌هایی است که در سطح ملی در حال اجراست .

وی در انتها از انجمن تخصصی کودک و رسانه دعوت کرد تا در ابعاد مختلف در جهت ترویج و توسعه طرح گفت‌وگوی ملی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی حضور داشته باشند چراکه این طرح‌ها می‌توانند گام‌های موثری در جهت انسجام بنیان خانواده ، فرهنگ ، آموزش و توان افزایی بردارند .

منبع : خبر فوری

 


مطالب مرتبط:


استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی عامل فروپاشی خانواده ها در این خبر به استفاده غلط خانواده ها از شبکه های اجتماعی و آسیب های ناشی از آن اشاره شده است .
Top