تاریخ خبر: 2020-10-18 07:22:38

دکتر رضا فریدی روانشناس بالینی و فعال آسیب‌های اجتماعی می گوید که زنان به دلیل حساسیت های فکری و شرایط اجتماعی در هنگام بروز مشکل در زندگی زناشویی ، بیشتز ار همسر خود به جدایی فکر می کنند .

وی گفت : دلیل اصلی اینکه زنان بیشتر از مردان به پایان زندگی زناشویی خود تمایل دارند و سریع‌تر در این مسیر حرکت می‌کنند ، مشکلات بیشتر زنان در چارچوب زندگی است . معمولا عدم پذیرش نقش مهم زنان در جامعه و به رسمیت نشناختن توانایی‌ها و استعداد‌های آن‌ها باعث سرخوردگی و عدم تحمل شرایط زندگی می‌شود .
وی با بیان اینکه مردان معمولا توقع دارند که زنان هم وظایف خانه داری و هم تربیت فرزندان را حتی در صورت شاغل بودن انجام دهند ، گفت : زنان در این عصر ، نمی‌توانند خود را در این چارچوب بپذیرند و توانایی‌ها و قابلیت‌هایشان را فقط در خانه بگذارند .
وی همچنین افزود : علاوه بر این ، مسائلی مثل حساسیت ، زودرنجی و روحیه شکننده زنان نیز باعث می‌شود نتوانند در مقابل مشکلات و بحران‌های زندگی ، تحمل به خرج دهند . آن‌ها در واقع به این مسئله فکر می‌کنند که آیا تحمل این شرایط ارزشش را دارد یا نه؟ ، حال لازم است که زوجین نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند که طرز تفکر زن‌ها با مردان کاملا متفاوت است .
فریدی افزود : زنان با ارزش‌ها ، هنجارها ، باور‌ها و توقعات امروز زندگی می‌کنند ، اما اکثر مردان جامعه ما هنوز در گذشته زندگی می‌کنند و این تفکر را دارند که زن باید فرمانبردار آن‌ها باشد .
این روانشناس درباره شایع‌ترین علل درخواست طلاق زنان نیز گفت : اعتیاد همسر ، ازدواج اجباری ، تفاوت واقعیات زندگی با رویاها ، عدم شناخت کافی از همسر به دلیل دلبستگی بیشتر زنان پیش از ازدواج ، کمتر بودن توانایی سازگاری ، خیانت توسط مردان ، مشکلات اقتصادی (به دلیل وظیفه تأمین نیاز‌های مالی خانواده توسط مرد) و دخالت خانواده‌ها در زندگی به خصوص خانواده شوهر ، پرخاشگری ، بداخلاقی و خشونت خانگی را می‌توانیم علل درخواست طلاق زنان بیان کنیم .

منبع :خبربانو

 


مطالب مرتبط:


تمایل به جدایی ، در زنان بیش از مردان در این خبر به علل تمایل بیشتر زنان به طلاق در روابط زناشویی اشاره شده است .
Top