تاریخ خبر: 2020-10-29 05:51:33

جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد گفت : اگر افراد معلول از سوی جامعه حمایت شوند ، می‌توانند افتخارآفرینی‌های چشمگیری را برای کشور به ارمغان بیاورند زیرا انگیزه آنان برای دیده شدن و کسب افتخار و موفقیت بیش از افراد دیگر جامعه است .

رضا سخن‌سنج افزود : افراد معلول شاید در ظاهر دارای نقص عضو باشند اما اگر مثل افراد عادی به آنها بها داده شود و جامعه آنها را بپذیرد و مناسب‌سازی‌های شهری به‌ درستی و با توجه به نیاز این افراد انجام شود ، آن وقت شاهد بروز توانایی‌ها و استعدادهای آنها خواهیم بود .  

وی با اشاره به فراخوان ثبت‌نام مسابقات بین‌المللی فنی و حرفه ای افراد دارای معلولیت که به « مسابقات ملی مهارت » معروف است ، ادامه داد : در همین راستا و برای شکوفایی استعداد افراد دارای معلولیت مسابقات ملی مهارت برگزار می شود . این درحالیست که در تلاش برای انتخاب اعضای تیم ملی ابیلیمیپک ایران و حضور در رقابت‌های ۲۰۲۱ روسیه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور  هستیم .

سخن سنج با بیان اینکه تاکنون مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در سه دوره متوالی در کشورهای هند ( ۱۳۸۲ ) ، کره جنوبی ( ۱۳۹۰ ) و فرانسه ( ۲۰۱۶ ) با برگزاری آزمون‌های انتخابی و تأمین هزینه‌های تیم‌های اعزامی ، امکان حضور توان یابان ایرانی در این رقابت‌ها را فراهم کرده است ، تصریح کرد : تیم ملی مهارت افراد دارای معلولیت برای چهارمین دوره این مسابقات در رشته‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر ، طراحی صفحات وب ، عکاسی در محیط، نقاشی ، طراحی پوستر ، کنده‌کاری روی چوب ، طراحی صنعتی (ا توکد ) و سفالگری پس از شرکت در آزمون و بر اساس نتایج مصاحبه انتخاب خواهند شد .

جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد گفت : ره‌آورد تیم اعزامی ایران به مسابقات دهلی‌نو کسب مقام سوم ، کره جنوبی کسب مقام نهم تیمی مسابقات با دو نشان برنز ، یک مقام چهارمی و یک مقامی پنجمی است و در رقابت‌های فرانسه نیز ، بالاترین امتیاز تیمی را در رشته عکاسی در فضای باز را از آن خود کردیم .
سخن‌سنج در خصوص مسابقات بین‌المللی مهارت ابیلیمپیک ۲۰۱۶ فرانسه نیز خاطرنشان کرد : در این مسابقات ، تیم ملی مهارت افراد دارای معلولیت که با ۱۵ سابقه‌دهنده اعزام شد ، از شهرهای اراک ، تهران ، کرج ، یزد ، لارستان ، نی‌ریز ، شهریار ، همدان بودند . 
وی تأکید کرد : تیم ملی افراد دارای معلولیت کشور به مدت چهار روز در شهر بوردو فرانسه رقابت‌های جهانی ابیلیمپیک را دنبال کردند .
سخن‌سنج با بیان اینکه در دوره قبلی از مسابقات ۶۵۰ نفر مسابقه‌دهنده از ۳۵ کشور جهان رقابت کردند ، خاطرنشان کرد : از ایران حامد راستی شرکت‌کننده رشته عکاسی در فضای باز حائز بالاترین امتیاز تیمی شد و مدال بالاترین امتیازآور تیمی را از آن خود کرد که باعث افتخار کشور شد . 
جانشین مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اضافه کرد : در این دوره از رقابت‌ها اما ، مسابقه‌دهندگان ایرانی در هشت رشته مهارتی شرکت خواهند کرد و تیمی متشکل از هشت نفر به این مسابقات اعزام می‌شود تا چهارمین تجربه رقابت در عرصه بین‌المللی را پشت سر بگذارند . 
وی خاطرنشان کرد : حمایت از افراد دارای معلولیت با اتفاقات خوبی همراه است. معلولان انگیزه بیشتری نسبت به افراد دیگر جامعه برای رشد و پیشرفت و کسب موفقیت دارند و اعتماد و حمایت از آنها با بازخوردهای خوبی در جامعه همراه خواهد بود . 

منبع : ایرنا


مطالب مرتبط:


انگیزه بسیار زیاد معلولان برای موفقیت در این خبر به انگیزه بسیار زیاد معلولان به موفقیت و پیشرفت اشاره شده و بیان شده است که در صورت حمایت جامعه این افراد موفق خواهند بود .
Top