تاریخ خبر: 2020-11-12 06:44:19

۴۱۵ دوره آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در سه سطح مقدماتی ، میانی و تکمیلی با حضور بیش از ۱۸ هزار نفر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه تهران طی 10 سال گذشته برگزار شده است .

دومین دوره آموزشی آنلاین تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه کشورهای عضو اکو و با هدف توسعه دانش پیشگیری از اعتیاد به ‌منظور برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد در کانون‌های هدف و ارتقای دانش تخصصی و سطح آموزشی نیروهای انسانی فعال در پیشگیری از اعتیاد در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد .

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تاکنون از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر ، ۴۱۵ دوره آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه تهران برگزار شده ، یادآور شد : بیش از ۱۸ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند .

وی افزود : این دوره‌ها در سه سطح مقدماتی ، میانی و تکمیلی و با سرفصل‌ها و محتواهای ویژه در کانون‌های هدف از جمله مدرسه ، دانشگاه، محیط کار ، خانواده و رسانه برگزار شده است .
معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین تولید بسته‌های آموزشی مثل کتاب‌های کار و مطالعه برای کانون هدف ، درسنامه برای اساتید ، تربیت مربی نشاط اجتماعی ، محتوای آموزشی ویژه جوانان و تهیه اپلیکیشن‌ها و محتوای چند رسانه‌ای را از فعالیت‌هایی برشمرد که در مرکز مشاوره دانشگاه تهران در حال انجام است .

وی ، انجام چندین فعالیت پژوهشی همچون شیوع‌شناسی اعتیاد و بررسی عوامل خطرساز و محافظت‌کننده در سوءمصرف و وابستگی مواد را از دیگر فعالیت‌هایی خواند که به‌صورت مشترک میان ستاد مبارزه با موادمخدر ، دانشگاه تهران و دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد انجام شده است .
همچنین جاندوس آسانو معاون دبیرکل سازمان اکو در این دوره آموزش آنلاین ضمن اشاره به تاریخچه مختصری از سازمان همکاری‌های اقتصادی ( اکو ) گفت : یادگیری و دانش در پیشرفت کشورها نقش مهمی دارد و در این دوره یک روزه تلاش داریم به گسترش دانش پیشگیری از اعتیاد بپردازیم .

عباس لطفی مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر هم به روند همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان یکی از اعضای اکو پرداخت و گفت : برگزاری چنین دوره‌های آموزشی با موضوعات مختلف همچون پیشگیری از اعتیاد ، از تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قالب همکاری با اکو می‌باشد که موجب تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود .
در این دوره آموزشی یک روزه که به‌ صورت آنلاین برگزار شد ؛ نمایندگان کشورهای عضو اکو همچون جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور داشتند و علاوه بر یادگیری دانش حوزه پیشگیری از اعتیاد ، نقطه نظرات خود را بیان کردند .

منبع : ایرنا


مطالب مرتبط:


برگزاری 415 دوره آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد در این خبر بیان شده است که بیش از 18 هزار نفر به عنوان متخصص تربیت شده اند تا برای پیشگیری از اعتیاد اقدام کنند .
Top