تاریخ خبر: 2020-11-19 09:05:23

نتایج یک مطالعه گسترده نشان می دهد دخترانی که زودهنگام و زودتر از هفته ۲۸ بارداری بدنیا می آیند ، سه برابر بیشتر از همسن و سال های خود با ابتلا به افسردگی روبرو هستند .

افزایش خطر افسردگی همچنین در دختران و پسران با رشد ضعیف به هنگام تولد هم وجود دارد . اثرات رشد ضعیف جنین با افزایش سن حاملگی مادر مشهودتر بود .

افسردگی نوعی اختلال روانپزشکی شایع است که بنابر گزارش ها ۱-۲ درصد کودکان پیش دبستانی و قبل از بلوغ و ۳-۸ درصد نوجوانان به آن مبتلا هستند . با این حال ، افسردگی دوران کودکی یک اختلال شدید است و با شناسایی گروه های در معرض خطر می توان از آن پیشگیری نمود .

« سوبینا آپادیایا » ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورکو فنلاند ، در این باره می گوید : « این مطالعه نیاز به اقدامات پیشگیرانه برای نوزادان پرخطر و برنامه های حمایتی برای سلامت روان والدین در دوران بارداری و مراقبت های ویژه نوزادان ، به ویژه برای نوزادان نارس را نشان می دهد . اقدامات مراقبتی باید شامل غربالگری روانی و آزمایش رشد برای کودکان نارس متولد شده و خانواده های آنها ، با پشتیبانی مناسب از سلامت روانی شان باشد . »

این مطالعه شامل ۳۷,۶۸۲ کودک متولدشده در فنلاند بین سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ بود . این تعداد از کودکان با ۱۴۸,۷۹۵ کودک گروه کنترل مقایسه شدند .

منبع : سایک نیوز


مطالب مرتبط:


خطر ابتلا به اختلال افسردگی در برخی نوزادان در این خبر از جمله عاملان خطر برای ابتلای نوزاد به افسردگی ، نارسی نوزاد و افزایش سن حاملگی مادر بیان شده است .
Top