تاریخ خبر: 2020-11-25 08:37:47

تجربه ی ارگاسم یا اوج لذت زنان انرژی قابل توجهی از بدن می گیرد. تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که هنگام ارگاسم و آمیزش میزان سوخت و ساز بدن بیشتر می شود.

عوامل متعددی می توانند در ایجاد و شکل گیری این حس در بدن شما تاثیر گذار باشند. برای مثال تعداد دفعاتی که عمل آمیزش را با همسر خود انجام می دهید، مدت زمان آمیزش، دمای محیط، میزان لذت و ... عواملی هستند که در ایجاد این حس در شما تاثیر دارند. تحقیقات نشان داده است که هر چقدر میزان موارد  مذکور افزایش یابد به همان نسبت حس خستگی و ضعف بعد از آمیزش در بدن شما شکل می گیرد. البته این فرآیند در همه ی افراد به یک صورت شکل نمی گیرد. بلکه شرایط فیزیکی و بدنی فرد نیز در آن تاثیرگذار است. بطور کلی عملکرد جنسی طبیعی زنان و مردان باید در این موضوع درنظر گرفته شود. 

تاثیرات ارگاسم بر بدن
تجربه ی ارگاسم یا اوج لذت زنان انرژی قابل توجهی از بدن می گیرد. تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که هنگام ارگاسم و آمیزش میزان سوخت و ساز بدن بیشتر می شود. در این رابطه فرقی نمی کند که شما مرد باشید یا زن. در زمان آمیزش و ارگاسم ضربان قلب و فشار خون افزایش قابل توجهی پیدا می کند. همین افزایش ضربان قلب عملیات دریافت اکسیژن از ریه ها را سرعت می بخشد و در نتیجه پس از پایان کار خستگی و حس خواب آلودگی  و ضعف را به همراه دارد. این وضعیت هم برای مردان و هم برای زنان رخ می دهد. اما نکته ی قابل توجه این است که فرآیند ارگاسم در بانوان تمام عضلات بدن را درگیر می کند. به همین خاطر است که بانوان بیشتر از آقایان بعد از رابطه ی جنسی احساس خستگی و ضعف می کنند.

 

ضعف زنان بعد از رابطه جنسی : انرژی مورد نیاز
اینکه شما عمل آمیزش را در چه حالتی انجام می دهید و از چه گزینه هایی استفاده می کنید، تنها در میزان انرژی ای که صرف می کنید تاثیر می گذارد. پس عمل آمیزش به هر شکلی که باشد انرژی قابل توجهی از بدن شما می گیرد. به یاد داشته باشید که مصرف انرژی در هر سیستمی خستگی آن سیستم و نیاز آن به استراحت را به همراه دارد. وضعیت بدن فرد بعد از آمیزش نیز از این حالت مستثنی نیست.

احساس آرامش پس از رابطه جنسی
یکی از علل اصلی خستگی بعد از آمیزش این است که شما در کنار فردی هستید که به او اعتماد دارید. آمیزش با همسرتان و میل جنسی به او یک نیاز طبیعی و فیزیولوژیکی بسیار با اهمیت است که رفع آن به شما حس آرامش می دهد. این طبیعی است که انسان بعد از رفع نیاز های ضروری خود احساس آرامش می کند. در چنین شرایطی مغزتان به شما می گوید که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. در این شرایط نیازی به هشدار و یا احتیاط نیست بلکه فقط باید آرامش داشته باشید.

ضعف زنان بعد از رابطه جنسی : خود را تقویت کنید
همانطور که در بالا گفته شد احساس خستگی و بی حالی بعد از آمیزش یک امر کاملا طبیعی است و فقط منحصر به بانوان نیست. این حالت در مردان هم پیش می آید. اما به این خاطر که فرآیند ارگاسم در بانوان تمام عضلات بدن را درگیر می کند احساس خستگی در آنها بعد از آمیزش بیشتر از مردان است. همچنین گفته شد که میزان خستگی بعد از آمیزش به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی  از جمله تعداد دفعات آمیزش، مدت زمان امیزش و ... در خستگی بعد از رابطه تاثیر مستقیم دارد. یکی از این عوامل سیستم فیزیکی و بدنی فرد است.

گاه تمام این شرایط دست به دست هم می دهند تا احساس خستگی و بی حالی رخوت انگیز بعد از رابطه جنسی تبدیل به ضعف شدید شود. اگر چنین شرایطی را تجربه کرده اید به هیچ وجه نگران نباشید، چرا که با اصلاح الگوی تغذیه و آمیزش این حالت را می توانید به کل از بین ببرید. برای اصلاح این وضعیت بعد از آمیزش مواد غذایی مغذی مانند شیر موز، خرما، انجیر و خوراکی هایی از این قبیل میل کنید.

به یاد داشته باشید که سلامت جسم و روان و آرامش خاطر شما بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دارد.

منبع : خبر فوری

 


مطالب مرتبط:


خستگی و ضعف زنان پس از رابطه جنسی در این خبر به خستگی و ضعف زنان پس از رابطه جنسی پرداخته شده است .
Top