تاریخ خبر: 2021-07-03 05:45:03

محققان "دانشگاه کانتربوری" (UC) نیوزلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند داشتن خواب شبانه راحت می‌تواند رفتار کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم را بسیار بهبود بخشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، خواب خوب شبانه راه حل بسیاری از مشکلات است. مطالعه اخیر محققان نیوزلندی نشان می‌دهد خواب خوب نقشی مهم در بهبودی رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم ایفا می‌کند.
 
محققان دانشگاه کانتربوری در مطالعه اخیرشان ارتباط بین خواب و مشکلات رفتاری در کودکان مبتلا به اوتیسم را مورد بررسی قرار داده‌اند.

"لوری مک لی" (Laurie McLay)، دانشیار ارشد این مطالعه گفت: ارتباط بین خواب و چالش‌های رفتاری در کودکان کاملاً ثابت است، اما محققان در مطالعات بسیار کمی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا افزایش کمیت و کیفیت خواب کودکان بر رشد و عملکرد آنها تاثیر شگرفی دارد یا خیر.

دکتر "مک لی" افزود: مشکلات خواب بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کودکان اوتیسمی نیز رفتارهای چالش برانگیز مرتبط با مشکلات خواب را تجربه می‌کنند. بنابراین این موضوع سبب می‌شود که خواب یکی از معدود رفتارهای محوری باشد که در صورت تقویت ممکن است تاثیر مفیدی بر رفتار، عملکرد و سلامت کودکان در روز داشته باشد.

محققان این مطالعه را به دنبال مطالعات پیشین که طی آن الگوی خواب کودکان مبتلا به اوتیسم مورد بررسی قرار گرفته بود، انجام دادند.
مطالعه بیشتر نشان داد که درمان خواب کودک و داشتن یک خواب خوب سبب بهبود رفتارهای درونی کودک مانند اضطراب، افسردگی، کناره گیری اجتماعی و همچنین رفتارهای بیرونی مانند پرخاشگری و شدت علائم اوتیسم شده است. این موضوع اهمیت ارزیابی و بررسی مشکلات خواب در بهبودی رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم را برجسته می‌کند.

منبع: میگنا


مطالب مرتبط:


ارتباط بین خواب و چالش‌های رفتاری در کودکان اوتیسم در این خبر ارتباط بین خواب و چالش‌های رفتاری در کودکان اوتیسم گزارش شده است.
Top