تاریخ خبر: 2020-07-14 08:47:12

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی از طرحی برای سنجش سلامت کودکان نو آموز  و جداسازی کودکان با شرایط خاص در مدارس اطلاع داد 

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی از ثبت‌نام ۲۵۰ هزار کودک در طرح سنجش خبرداد .

 سید جواد حسینی در خصوص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در روزهای کرونایی گفت : تمام ابعاد کاری آموزش‌ و پرورش تحت تاثیر کرونا است ازاین‌ رو طرح سنجش را با یک ماه تاخیر شروع کردیم زیرا این برنامه جوهره اصلی‌اش حفظ و ارتقا سلامت است .

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان چرایی اجرای برنامه سنجش اظهار کرد : براساس مصوبه هیات دولت در سال ۷۵ ، اساسنامه سازمان و قانون برنامه پنج ساله اجرای طرح سنجش الزامی است.

وی افزود: انجام برنامه سنجش به بهبود کیفیت آموزش‌وپرورش منجر می‌شود زیرا با شناسایی دانش آموزان ناتوان جسمی و حرکتی ،‌ اوتیسم  می‌توان دانش آموزان را جایابی مناسب کرد .

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت :‌ با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح را شروع کردیم و همه پروتکل‌ها را رعایت کرده‌ایم . در حال حاضر سنجش فقط از دانش آموزان بدو ورود به دبستان گرفته می‌شود و ۲۰۰ پایگاه سنجش را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم.

وی افزود : کار دیگری که ما امسال انجام دادیم این بوده که پیش‌تر اتاق انتظار برای والدین نداشتیم اما اکنون این اتاق برای والدین در نظر گرفته‌ شده است . همچنین قبلا زمان سنجش برای هر دانش‌آموز ۱۵دقیقه بوده اما اکنون زمان سنجش برای هر فرد را به ۳۰دقیقه رسانده‌ایم.

حسینی ادامه داد : ما پیش‌تر در شیفت بعدازظهر امکان سنجش را نداشتیم اما الان این امکان فراهم ‌شده و سنجش در شیفت بعدازظهر نیز انجام می‌شود . همچنین ضدعفونی کردن دانش‌آموزان ، استفاده از ماسک و نحوه پرداخت هزینه‌های از طریق دستگاه لحاظ شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص نوبت‌دهی برای سنجش سلامت نوآموزان گفت : خانواده‌ها ضمن مراجعه به مدارس برای ثبت‌نام نوآموز خود ، در طرح نوبت‌دهی طرح سنجش نیز قرار می‌گیرند.

وی افزود : اگر ازدحامی در پایگاه‌های سنجش بوده است به این دلیل است که خانواده‌ها در ساعت مقرر مراجعه نکرده‌اند .

حسینی در پاسخ به این پرسش که تا امروز چه تعداد از نوآموزان در این طرح شرکت کردند ، گفت: تا امروز۲۵۰ هزار نفر نوبت‌گیری و ۱۳ هزار نفر در طرح سنجش شرکت کردند که نسبت به گذشته استقبال خوبی بوده است.

وی در پایان گفت: اگر در استانی ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص داد که فعلا نباید طرح سنجش دانش آموزان صورت گیرد ،‌ می‌‎توانند آن را به زمان دیگری موکول کنند که شرایط بهتر باشد .

منبع : مهر


مطالب مرتبط:


آمار ثبت نام کودکان در طرح سنجش سلامت در این خبر به آخرین اطلاعیه رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش پرداخته شده است.
Top