تاریخ خبر: 2020-09-22 15:33:26

بنا بر اظهارات دکتر محمدرضا تقوی ، افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی های تنفسی و عفونت های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و بر این اساس خطر عوارض و مرگ و میر در آنان به مراتب بیشتر است . 

وی افزود : با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی ، هیچ راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری ، به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد .

دکتر تقوی با اشاره به اهمیت ۶ گام کلیدی و موثر در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ، گفت : دست ندادن ، روبوسی نکردن ، زدن ماسک ، رعایت فاصله بیش از ۲ متر ، استراحت در منزل ، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم ترین اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است که رعایت آن می تواند از شیوع آنفلوانزا و اپیدمی آن نیز جلوگیری کند . 

این پزشک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد ، خاطرنشان کرد : استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم (سوپی که نیاز به جویدن نداشته باشد) برای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا بسیار مفید و موثر است .

وزات بهداشت اعلام کرده است که درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان شمالی از ۲ ماه پیش گرفتار شرایط قرمز همه‌گیری کرونا شده و تاکنون نتوانسته تغییری در این وضعیت ایجاد کند .

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هرگونه اظهار نظر در خصوص وضعیت استان از نظر شیوع کرونا ، تنگناهای حوزه درمان ، مناطق پرخطر استان و انتظارات خود از مردم طفره رفته و به ارائه همان آمار کشوری که هر روز از سوی سخنگوی وزارت بهداشت صورت می گیرد، بسنده کرده اند .

استاندار خراسان شمالی ، هفته پیش در آخرین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بر ضرورت شناسایی علل بالا بودن ابتلای استان به کووید ۱۹ و تلاش برای کاهش فوتی‌های این بیماری تاکید کرده بود .

از طرف دیگر محمدعلی شجاعی ، خواستار مشخص شدن دقیق ضعف های حوزه پیشگیری و درمان شده بود تا زمینه کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در استان فراهم شود .

منبع : میگنا

 


مطالب مرتبط:


کرونا ، خطری بسیار جدی برای مبتلایان به الکل و مواد مخدر در این خبر از آسیب پذیری افراد مبتلا به سومصرف مواد و الکل در مقابل کرونا سخن گفته شده است.
Top