تاریخ خبر: 2020-11-04 06:41:42

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که احساس اشتیاق و نشاط می‌کنند – آنچه روانشناسان « نگرش مثبت » می نامند –  با افزایش سن ، کمتر دچار کاهش حافظه می شوند .

نتایج این مطالعه در واقع به مجموعه در حال افزایش از تحقیقات در زمینه نقش نگرش مثبت در پیری سالم می افزاید .

ممکن است دوست داشته باشیم که برخی خاطرات از ذهن ما پاک نشوند و یک عمر باقی بمانند اما عوامل فیزیکی و احساسی می توانند بر توانایی ما برای حفظ اطلاعات در طول عمر تاثیر منفی بگذارند . اکنون گروهی از محققان دانشگاه « نورت وسترن » در آمریکا در این مطالعه جدید ، داده های ۹۹۱ بزرگسال آمریکایی میانسال و مسن را که در یک مطالعه ملی شرکت کرده بودند ، در سه دوره زمانی بین سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تجزیه و تحلیل کردند .

در هر ارزیابی ، شرکت کنندگان در مورد طیف وسیعی از احساسات مثبتی که طی ۳۰ روز گذشته تجربه کرده اند ، گزارش دادند . در دو ارزیابی نهایی ، شرکت کنندگان همچنین تست های عملکرد حافظه را به پایان رساندند. این آزمون ها شامل یادآوری کلمات بلافاصله پس از ارائه آنها و دوباره ۱۵ دقیقه بعد بود .

محققان ارتباط بین نگرش مثبت و کاهش حافظه ، سن ، جنس ، تحصیلات ، افسردگی ، تأثیر منفی و برون گرایی را بررسی کردند .

محققان گفتند : یافته های ما نشان داد که حافظه با افزایش سن کاهش می یابد اما افرادی که سطح نگرش مثبت بالاتری داشتند در طول تقریبا یک دهه ، کاهش حافظه کمتری را تجربه کردند .

به گفته این محققان ، بررسی مسیرهایی که می توانند تأثیر مثبت و حافظه را به هم مرتبط کنند ، مانند سلامت جسمی یا روابط اجتماعی می توانند زمینه هایی برای تحقیقات آتی باشند .

منبع : ایرنا


مطالب مرتبط:


مثبت اندیشی راهکاری برای تقویت حافظه در این خبر بیان شده است که مثبت اندیشی و حافظه با یکدیگر مرتبط هستند و مثبت اندیشی می تواند از کاهش حافظه جلوگیری کند .
Top