تاریخ خبر: 2020-10-24 07:05:25

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که زندگی در یک منطقه پُر سر و صدا خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد .

محققان دانشگاه « میشیگان » در آمریکا در این مطالعه متوجه شدند که تنها ۱۰ دسی بل افزایش سطح صدا - تفاوت بین تنفس و زمزمه - خطر ابتلا به آلزایمر را ۳۰ درصد افزایش می دهد .

آنها افزودند : این موضوع احتمال ابتلا به اختلالات خفیف شناختی را که شامل مهارت های حافظه و تفکر می شود ، ۳۶ درصد افزایش می دهد .

محققان دانشگاه میشیگان در این تحقیق با بررسی پنج هزار و ۲۲۷ فرد بالای ۶۵ سال در شیکاگو ،  عوامل خطرزای ابتلا به زوال عقل را از جمله آلودگی هوا و مسمومیت با سرب و همچنین سر و صدای جاده ها ، راه آهن ، هواپیما ، صنعت و کارهای ساختمانی شناسایی کرد .

سطح سر و صدا در این مطالعه از ۵۱.۱ تا ۷۸.۲ دسی بل - تفاوت میان یک منطقه مسکونی آرام و نزدیک به یک بزرگراه  - متفاوت بود.

نتایج منتشر در مجله علمی Wiley نشان داد که به ازای هر ۱۰ دسی بل افزایش سر و صدا خطر ابتلا به آلزایمر تقریبا یک سوم افزایش می یابد .

پروفسور « سارا آدار »  نویسنده این مطالعه اظهار داشت : سطح بالاتر سر و صدا بر مغز افراد مسن تأثیر می گذارد و باعث می شود عملکرد آنها بدون کمک ، دشوارتر شود .

دکتر « بایرون کریز »  از دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر هم گفت : این مطالعه تاییدی است بر شواهد در حال افزایشی که نشان می دهد محیطی که در آن زندگی می کنیم می تواند بر خطر ابتلا به زوال عقل تأثیر گذارد .  

سازمان بهداشت جهانی محاسبه کرده است که دست کم یک میلیون سال زندگی سالم، هر ساله در کشورهای اروپای غربی به دلیل سر و صدای محیط زیست از بین می رود و  بیماری های قلبی عروقی در اکثر قریب به اتفاق مرگ ها نقش دارد .

منبع : ایرنا


مطالب مرتبط:


زندگی در محله های پر سر و صدا ، زنگ خطری برای آلزایمر در این خبر بیان شده است که زندگی در مکان هایی که شلوغ و پر سر و صدا هستند ، می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد .
Top