تاریخ خبر: 2020-09-23 07:25:31

یک روانشناس گفت : برای بهبود اختلالات روانی که در بیماران ام‌اس به وجود می‌آید می‌توان از موسیقی‌درمانی بهره گرفت .

دکتر محمدعلی سپهوندی  چنین ظهار کرد که بسیاری از بیماران ام اس از افسردگی رنج می‌برند و با توجه به آمار می‌توان گفت که بخش چشمگیری از بیماری‌های روانپزشکی را افسردگی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد : افسردگی اساسی از رایج‌ترین اختلالات خلقی است که با توجه به فراوانی آن و اثرات نامطلوبی که در زندگی آدمیان دارد ، پژوهش‌های بسیاری برای پی بردن به علل آن صورت گرفته است و در رشته‌های مختلف معانی متفاوتی دارند .

سپهوندی اضافه کرد: برای بهبود اختلالات روانی که در بیماران ام‌اس به وجود می‌آید می‌توان از موسیقی‌درمانی بهره گرفت .

سپهوندی تصریح کرد : ارتعاشات موسیقی بر حالات روانی شنونده اثر می‌کند، تداعی‌های را فعال کرده و راه را برای نفوذ مهار می‌سازد .

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: موسیقی درمانگر از الهام خاصی برای تغییر حالت بیمار استفاده می‌کند .

وی یادآور شد : از موسیقی درمانی در درمان اختلالات مختلف پزشکی روانپزشکی و ناتوانی‌های جسمی استفاده می‌شود .

این روانشناس گفت : از آنجایی که ارتباط موزیکی از انواع ارتباط غیرکلامی است موسیقی می‌تواند وسیله‌ای مؤثر برای ایجاد تماس اولیه با بیمارانی که از نظر عاطفی آسیب‌دیده یا دچار مشکلات رفتاری هستند ، باشد .

وی گفت : فعالیت‌های مربوط به نواختن ساز حرکت با موسیقی و ساختن آهنگ به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بتواند احساسات خود را ابراز کند و انگیزه‌های نامطلوب را به رفتارهای قابل‌قبول اجتماعی تبدیل سازند .

منبع : ایسنا


مطالب مرتبط:


موسیقی درمانی ، درمان افسردگی در بیماران مبتلا به ام اس بر اساس این خبر با استفاده از موسیقی درمانی می توان مشکلات روانشناختی و به خصوص افسردگی را در بیماران مبتلا به ام اس کاهش داد.
Top