تاریخ خبر: 2021-05-31 05:54:45

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: سعی کرده‌ایم در بحث مهارتی ورود موثر داشته باشیم چراکه یکی از مشکلات ما این است که جوانان ما مهارت زندگی را بلد نیستند و نسبت به زندگی مشترک آگاهی ندارند و این امر یکی از دلایل عدم رغبت به ازدواج است.

محمدمهدی تندگویان، یکشنبه شب ۹ خرداد در پایان سفر دو روزه‌اش به خراسان جنوبی و در جمع اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: در حوزه جوانان دوست نداریم وارد حوزه برخورد شویم و برخورد حذفی در اولویت ما نیست.

وی با بیان اینکه بر تشکیل تشکل‌ها استانداردسازی کردیم، افزود: سعی کردیم ابتدا فرصتی به تشکل‌ها داده شود تا تحول سازی کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: از ۳۷۰۰ تشکل در گرید D به حدود ۷۰۰  تشکل اخطاریه دادیم که خود را فعال کنند.

تندگویان ادامه داد: ممکن است بسیاری از این تشکل‌ها فعال باشند، اما در گزارش عملیات و زمانی که مراجعه کنندگان ما برای پرسش و پاسخ می‌رفتند موضوع را جدی نگرفتند یا پاسخگو نبودند که با اخطاری که می‌دهیم پایش مجدد انجام می‌شود.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی، افزود: بررسی‌ها عدم رغبت جوانان را به ازدواج نشان می‌دهد که در این حوزه و افزایش رغبت و انگیزه، تولید محتوا را با همت جوانان در فضای مجازی پی گرفتیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: اکنون در حوزه تولید محتوا ‌به صورت فیلم کوتاه و انیمیشن و کارهایی به این سبک حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ اثر فاخر به صدا سیما و شبکه فضای مجازی تحویل دادیم تا برای بحث فرهنگ سازی ازدواج استفاده شود.

تندگویان ادامه داد: همچنین در بحث مهارتی ورود پیدا کردیم چرا که یکی از مشکلات ما این است که جوانان ما مهارت زندگی را بلد نیستند و نسبت به زندگی مشترک آگاهی ندارند و این امر یکی از دلایل عدم رغبت به ازدواج است.

وی با تاکید بر آموزش سربازان در طرح سرباز ماهر در دو بخش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اشتغال، افزود: می‌توان بسیاری از مشکلات را برای جوانان حل کرد.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه بازی‌های یارانه‌ای و آنلاین، بیان کرد: باتوجه به اینکه نوجوانان از این بازی‌ها بسیار استفاده می‌کنند، سال گذشته یک فراخوان تولید بازی منتشر کردیم و سعی کردیم بازی‌ها برمبنای پیام محور تولید شود ولی کاملا جذاب باشد که بخش جوان ما را ترغیب کند.

تندگویان ادامه داد: نهادهایی مانند صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولید فیلم‌ها و سریال‌ها بسیار می‌توانند به ترویج موضوع آموزش مهارت‌ها برای زندگی و هم تشویق برای شکل گرفتن یک زندگی کمک کنند؛ بیشتر این موضوعات فرهنگی است یعنی باید در خانواده‌ها و آموزش و پرورش در حوزه آموزش‌های مهارتی در دوران تحصیل تغییری رخ دهد که اگر این امر دنبال نشود، خروجی آموزش و پرورش جوانانی می‌شوند که ممکن است تعهدپذیر نباشند و به سمت تشکیل زندگی نروند.

وی با بیان اینکه ما دخالتی در امور اعتباری که مربوط به تشکل‌ها است نداریم و تنها توزیع اعتباری با ماست، تصریح کرد: اگر تشکلی اعتراض دارد که پولی دریافت نکرده برای این است طرحی نداده که در استان مصوب شود و بابت آن ابلاغ اعتبار شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هم اکنون می‌توانیم بگوییم استانی نداریم که طرحی داده، تصویب شده باشد و اعتباری دریافت نکرده باشد.

منبع: ایسنا


مطالب مرتبط:


افزایش آگاهی جوانان برای رغبت به ازدواج در این خبر افزایش آگاهی جوانان برای رغبت به ازدواج گزارش شده است.
Top